Praktisk information för talare på Träffpunkt Idrott 2025

11-13 mars 2025 på Svenska Mässan i Göteborg

11-13 mars 2025 på Svenska Mässan i Göteborg

Varmt välkommen som talare på Träffpunkt Idrott 2025!

Vi är glada över att du ska delta som talare på Träffpunkt Idrott i år och här kommer lite information som vi hoppas ska vara till hjälp för dig och ge en tydligare bild av vad du kan förvänta dig på plats.

 

Inför konferensen

Anmäl dig som talare – det här ingår!

Som talare får du, genom att visa upp din namnskylt, ta del av hela Träffpunkt Idrott –  konferensprogrammet, utställare på mässgolvet, fika och luncher – under samtliga 3 dagar. Du har även tillgång till en talarlounge, Speakers’ Lounge, inne på mässområdet, där du har möjlighet att förbereda dig och ta en kopp kaffe.

Här anmäler du dig som talare, gärna så snart som möjligt men allra senast 10 feb. Talaranmälan är obligatorisk. När du har anmält dig kommer du att få ett bekräftelsemail från Meetx, som hanterar alla våra deltagare.

Tisdag 11 mars kl 16-20 är det mingel på Twentyfourseven, hotellobbyns café och bar, med rabatterade priser i baren.

När du anmäler dig som talare via länken ovan kan du även köpa biljett till Årets branschfest som äger rum 12 mars.

Namnskylt på plats – Print on demand

För att få din namnskylt eller biljetter till kvällsarrangemang, behöver du ha med dig din streckkod till mässan. Streckkoden finns i din bekräftelse och scannas vid registreringen, där din namnskylt och övriga biljetter skrivs ut. Streckkoden kommer även att skickas till dig via SMS dagen innan konferensen startar.

Kontrollera att det mobilnummer som finns i din bekräftelse stämmer överens med det nummer du kommer att använda under konferensen.

Vänligen ha streckkoden som du fått via SMS, eller i bekräftelsen, tillgänglig i din mobiltelefon vid ankomst, alternativt skriv ut din bekräftelse och ta med.

Namnskylten ska bäras synlig under hela konferensen.

Hotell

Gothia Towers är officiellt konferenshotell och ligger i direkt anslutning till konferenslokalerna. Vi har reserverat ett begränsat antal hotellrum till er som medverkar på Träffpunkt Idrott 2025. Boka gärna så snart som möjligt eftersom det är först till kvarn som gäller. Betalning sker via kort eller faktura. Du kan redan nu boka i samband med att du anmäler dig som talare.

Lunch och fika

Under samtliga dagar bjuder vi dig på lunch och fika (fika serveras tis – ons), som serveras på mässgolvet på anvisade platser, mot uppvisande av namnskylt. Vänligen notera att vi inte kan garantera specialkost för bokningar eller tillägg som görs efter måndag den 20 februari.

Marknadsför din medverkan

Programmet för Träffpunkt Idrott publiceras på programsidan 12:e november. Programmet marknadsförs även via nyhetsbrev och sociala medier. Sprid gärna programmet och ditt deltagande i konferensen i dina kanaler! #träffpunktidrott. Nedan här hittar du material för att marknadsföra din medverkan.

Social mediabanners

På plats

Om årets konferens

Träffpunkt Idrotts konferens samlar representanter från kommun, idrottsrörelsen, politiken, akademin, näringsliv och media för kompetensutveckling, inspiration och nätverkande. Det är mötet mellan dessa som utgör mötesplatsens kärna. Här kan du läsa mer om konferensen.

Konferensprogrammet och konferenslokaler

Du hittar hela programmet med dess konferenslokaler på programsidan på vår hemsida, eller i mässguiden på plats.

Scenvärd/moderator

Scenvärd eller moderator på plats gör en kort påannonsering av varje programpunkt. Vi ber dig att komma till scenen senast 15 minuter innan seminariets start för att stämma av med scenvärd/moderator.

Om din programpunkt har en moderator blir du kontaktad av hen angående innehåll och upplägg när det närmar sig. Meddela oss om du vill ha kontaktuppgifter till moderator. Har du ytterligare frågor eller funderingar kring programpunktens upplägg och innehåll, kontakta den som bjudit in dig till punkten, gärna så snart som möjligt.

För dig som är moderator eller medverkar i en programpunkt där ni är flera som agerar samtalsledare – läs vidare här för ytterligare praktiska detaljer och tips kring vad du ska tänka på!

Möblering, teknisk utrustning och tillgänglighet i lokalerna

På scenen i varje konferenslokal finns fåtöljer för panelsamtal, ståbord för enskilda presentationer, projektor och duk/LED-skärm, PC med fast internetuppkoppling, fjärrkontroll för presentationer, monitor och klocka. Det finns även ett anpassat antal trådlösa headsets samt en handmikrofon som även kan användas för publikfrågor. Alla våra scener har ramper. Vid varje scen finns en tekniker samt en scenvärd som är behjälpliga med headsets/mikrofoner, vid eventuella frågor kring bildvisning etc. Scenvärden kan även vara behjälplig till exempel för att ge tecken när det återstår 5 minuter av programpunkten.

Interaktivitet – att kommunicera med din publik
Vi har alltid en extra mikrofon och en scenvärd på plats för att möjliggöra för publikfrågor. Om du önskar kan du även låta publiken ställa frågor via Mentimeter. Vi föreslår att du i så fall informerar publiken i inledningen av din programpunkt och sedan lämnar tid på slutet för frågorna. Du använder ett eget Mentimeterkonto och gärna din egen dator. Det finns hdmi-kabel vid scenen om du vill koppla upp din dator till bildskärmen. Meddela oss senast 10 feb om du vill använda Mentimeter och med vilken enhet så att vi kan förbereda tekniker på plats.

För att ge dig bästa möjliga förutsättningar är vi tacksamma om du även senast 10 februari meddelar oss om du är i behov av ytterligare assistans eller hjälpmedel i samband med din medverkan, eller har andra önskemål kring den tekniska utrustningen.

Presentation

Om du ska visa en presentation, bilder eller filmer under din programpunkt ska det lämnas in på plats till tekniker i Speakers’ Lounge. Här kontrollerar teknikern även att materialet som ska visas fungerar korrekt.

Ta med ditt material på t.ex. USB eller ladda upp från din dator enligt anvisningar på plats. Tänk på att besöka Speakers’ Lounge i god tid innan din programpunkt börjar. Presentationer kan inte lämnas direkt till tekniker vid scenen.

I Speakers’ Lounge kan du även slå dig ner och ta en kopp kaffe.

Här hittar du en mall för presentationer, det är valfritt att använda mallen.

Speakers’ Lounge öppettider:

Tisdag 8.30-16.00

Onsdag 8.30-16.00

Torsdag 8.30-14.00

Foto- film- och ljudpolicy

Som medverkande på scen kan du komma att bli fotad, filmad eller hamna på en ljudinspelning.

I vår strävan att göra Träffpunkt Idrott ännu starkare och mer attraktiv kommer vi bland annat att fotografera och filma under dessa dagar. Materialet kan komma att användas i marknadsföringssyfte för framtida arrangemang hos oss.

Vi kommer även att live streama från scenen i A5 ut till mässgolvet, detta material spelas inte in.

Om du önskar mer information kring vår policy är du välkommen att läsa mer om vår integritetspolicy på: www.svenskamassan.se/integritetspolicy-massor eller kontakta oss på [email protected].

Vill du inte medverka på foto/film ber vi dig att meddela oss:[email protected]

Kontakta oss gärna om du har några frågor:

Martina Jeansson, Content Planner, 0701 61 06 89, [email protected]

Med utgångpunkt i Svenska Mässans hållbarhetsstrategi uppmanar vi till klimatsmarta transportmedel.

Få reda på senaste nytt först – följ oss på #träffpunktidrott

Prenumerera på vårt nyhetsbrev